Markowe Szczawiny  5-6.02.2022

W pierwszy weekend lutego ruszamy na spotkanie w schronisku na Markowych Szczawinach. Z Bielska-Białej o godzinie 7,00 wyjeżdżamy prywatnymi samochodami w kierunku Krowiarek. Po krótkich konsultacjach (warunki na Babiej są trudne) siedem osób pod wodzą Witka decyduje się iść czerwonym szlakiem na Babią, pozostali idą Górnym Płajem do schroniska na Markowych Szczawinach. Do schroniska prowadzi wydeptana w śniegu wąska ścieżka, po lewej stronie podziwiamy ośnieżoną i okrytą chmurami Babią Górę. Po krótkim odpoczynku i posiłku część grupy pozostaje w schronisku czekając na przybycie kolegów ze Słowackiego Klubu Turystów a reszta (Jadzia ,Halinka, Robert i dwie Basie) idzie na Przełęcz Brona. Po drodze spotykamy grupę Witka wracających z Babiej. Na przełęczy przywitał nas wiatr i ciemne chmury z kierunku Małej Babiej, kilka zdjęć i wracamy. Wieczorem zgodnie z tradycją integrujemy się przy muzyce w wykonaniu Adama. Rozmowy i tańce w pokoju trwają do godziny 22,00 a potem przenoszą się do sali jadalnej.
Niedziela przywitała nas mocnymi podmuchami wiatru zadymką śnieżną . Postanawiamy po śniadaniu, porannej kawie i grupowym zdjęciu wracać na Krowiarki.
Specjalne podziękowania dla Adama za jego wysiłek w przyniesieniu na "własnych plecach" heligonki i stworzenie super muzycznej atmosfery.
W tegorocznym spotkaniu uczestniczyli zaproszeni koledzy z Słowackiego Klubu Turystów (pięć osób), po raz pierwszy koledzy z Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego (siedem osób) oraz gospodarze spotkania KTW (dziesięć osób).